The world studios_prev_ui

وبلاگ

قیمت میکروسوئیچ صنعتی

WhatsApp Image 2022-01-31 at 00.30.18

یکی از ساده‌ترین قطعه برای مشخص کردن موقعیت اجسام متحرک، میکروسوئیچ ها هستند و این قطعات به صورت مکانیکی، برگشت پذیر بوده و بدون نیاز به تزریق می باشد که در مسیر حرکت تجهیزات صنعتی نصب می‌شود. میکروسوئیچ صنعتی ( قیمت میکروسوئیچ صنعتی ) در واقع کلیدی است که با ایجاد فشار فیزیکی بسیار کوچکی به آن تحریک می‌شود،

به علت ارزان بودن قیمت میکرو سوئیچ صنعتی استفاده از آن کاملا مقرون به صرفه و روبه پایین است که در بین سایز قطعات میکروسوئیچ ها ، میکروسوئیچ صنعتی به عمر مفید و بسیار طولانی آن معروف است.

قیمت میکرو سوئیچ صنعتی بر خلاف سایر میکروسوئیچ می باشد و به دلیل اینکه میکروسوئیچ از سایر ابزار‌های کلید زنی در جابجایی‌های کوچک محرک می‌باشند ، جدا از سرعت محرک باعث جابجایی به ‌نسبت زیاد جریان های الکتریکی در میکروسوئیچ ها خواهند شد که ممکن است سرعت زیادی را در این جریان به همراه داشته باشد.

یکی از عواملی که بیشتر افراد با در نظر داشتن قیمت میکروسوئیچ صنعتی تمایل دارند از آن استفاده کنند این است که حرکت کوچک و محرکی را در جهت معکوس برای بازگرداندن کنتاکت‌ها به حالت اولیه بر می گرداند ، بنابراین لازم است که محرک باید به اندازه قابل توجهی در جهت معکوس حرکت کند.

یک میکروسوئیچ صنعتی ( قیمت میکروسوئیچ صنعتی ) در برخی موارد به صورت کلید مینیاتوری سریع می باشد که شامل کلید فنری می باشد، و به نوعی به صورت لحظه ای متصل می شود که به شکل گسترده در صنعت خودرو سازی ، تجهیزات و دستگاه های صنعتی در قالب سنسوراز آن استفاده می شود. به دلیل نام کمپانی Micro که اولین شرکت سازنده ی این نوع کلید به صورت تجاری هستند میکرو نام گرفت.

ساختار داخلی میکروسوئیچ های صنعتی ( قیمت میکروسوئیچ صنعتی ) به گونه ای است که معمولاً یک کنتاک ( NO ) و در حالت عادی بازو یک کنتاکتNC ) ) در حالت بسته دارند. میکروسوئیچ ها به صورت تماسی هستند اما قطعات مشابه، مانند سنسورهای مجاورتی القایی یا خازنی یا سنسورهای فوتو الکتریک بدون نیاز به تماس یا فشار الکتریکی می توانند عملکردی مشابه میکروسوئیچ های صنعتی داشته باشند.

البته میکروسوئیچ های صنعتی ( قیمت میکروسوئیچ صنعتی ) نسبت به سنسورهای مجاورتی قادر به تحمل جریان های بالاتر و فعالیت های مکانیکی سنگین تر نمی باشند.

ویژگی های میکروسوئیچ صنعتی خوب چیست؟

عمر مفید هر میکروسوییچ در کم کارکردترین نوع آن ها بین 5 تا 10 سال می رسد و در مدل های صنعتی پر کاربرد به بیش از 10 سال می رسد که بیش از 100 میلیون بار چرخه کارکرد دارد. میکروسوئیچ ها کلید های بسیار حساسی هستند که با کوچک ترین فشار وظیفه خود را انجام می دهند و در طیف وسیعی از وسایل مانند لوازم الکترونیکی، عملگرها و …. استفاده می شوند.

عمر مفید بالای این قطعات و دیر خراب شدن میکروسوئیچ ها باعث پیشرفت زیاد استفاده از آن ها در صنعت الکترونیک شده است و به گونه ای که از میکروسوئیچ های صنعتی حتی در لوازم خانگی مورد استفاده قرار گرفته اند.

یکی از تفاوت های اصلی میکروسوئیچ با سایر کلید ها کوچک بودن و قابلیت جابجایی در دستگاه های متحرک به دلیل قرارگیری دکمه بر روی خود میکرو سوئیچ است. همین تفاوت کوچک باعث می شود که بتوانید آن را در انواع دستگاه ها چه به صورت صنعتی و چه به صورت خانگی نصب کنید.

یکی دیگر از تفاوت های میکروسوییچ ها واکنش سریع آن هاست که به محض احساس هرگونه فشارفیزیکی عملیات قطع یا وصل کردن برق را انجام می دهند و در تمام حالت ها و برای انجام کلیه صنعت ها علل خصوص صنعت خودروسازی می توان از میکروسوییچ های صنعتی استفاده کرد و البته ناگفته نماند که یکی از ویژگی هایی که باعث شده است قیمت میکروسوئیچ صنعتی نسبت به سایرمیکروسوئیچ ها تمایز شود،

میزان جابه جایی کوچک محرک که باعث تغییر وضعیت میکرو سوئیچ می شود به نسبت میزان جابه جایی کنتاکت های الکتریکی میکروسوییچ که سرعت زیادی دارد بسیار مشهود است. محرک این سوئیچ ها اغلب دارای یک چرخ محوری در بالای یک دکمه ی فشاری است که این سوئیچ ها به صورت گسترده ای در برنامه های سیستم کنترل از قبیل اتصالات سوئیچ های ایمنی در آسانسورها، دستگاه های کشاورزی و … استفاده می شود.

 

 

کاربرد میکروسوئیچ صنعتی چیست؟

ازجمله کاربردهای میکروسوئیچ صنعتی می توان در تابلو‌های کنترل به ویژه مدار فرمان اشاره کرد که قطع و وصل کردن جریان الکتریکی مدار را کنترل می‌کند. میکروسوئیچ های صنعتی معمولا یک مکانیسم فنری دارند که به سرعت عملکرد آن کمک می‌کند و با کوچک ‌ترین ضربه یا فشار فیزیکی به شاسی، عمل مکانیکی مورد نیاز برای تغییر وضعیت کنتاکت‌ها را انجام خواهد داد.

ولتاژ جریان کار و بازوی (شاسی) میکروسوئیچ‌های صنعتی متناسب با کاربردهای آن متفاوت خواهد بود. از جمله کاربرد های دیگر میکروسوئیچ‌ صنعتی می توان به کنترل ایمنی آسانسور‌ها و بالابر‌ها ، شمارش قطعات عبوری ، اتوموبیل سازی ، تشخیص انسداد جریان الکتریکی در خط تولید خودروسازی ، کنترل نوار نقاله در کارخانه‌های صنعتی ، رباتیک و برد‌های مختلف و…. می توان اشاره کرد.

قیمت میکروسوئیچ صنعتی و همینطور از نظر کارکرد، مشابه سایر میکروسوئیچ ها عمل می کند؛ اما ممکن است برخی قطعات این دستگاه برای استفاده های صنعتی دارای طول عمر بیشتری درمقایسه با سایر مدل های میکروسوئیچ باشند. یکی از مهم ترین قطعات موجود در آسانسورها میکرو سوییچ های صنعتی هستند. در ابتدا و انتهای چاه آسانسور از این قطعات استفاده می شود تا از خطرات احتمالی برخورد کابین یا سقف آسانسور به زمین جلوگیری شود.

البته ناگفته نماند که از دیگر کاربرد میکروسوئیچ های صنعتی ( قیمت میکروسوئیچ صنعتی ) در آسانسورمی توان برای شناسایی هرگونه مشکل در بین طبقات نیز استفاده شود. تعداد میکروسوئیچ های استفاده شده برای کف و سقف چاه آسانسور به نوع تابلو فرمان نصب شده در یک آسانسور بستگی دارد، اما به صورت میانگین چیزی در بین 4 تا 6 عدد در هر ردیف میکروسوئیچ صنعتی نصب می شود.

هر کدام از این میکرو سوئیچ های صنعتی به کار برده شده در آسانسور کار خاصی را انجام می دهند. دو نوع از میکرو سوییچ های صنعتی مورد استفاده برای آسانسورها از میکروسوئیچ های صنعتی ازجمله میکروسوئیچ صنعتی نوع فشاری، میکروسوئیچ صنعتی نوع غلطکی، میکروسوئیچ صنعتی نوع سوزنی در کارخانه ها و صنایع مختلفی برای کنترل حد، نمایش وضعیت، شمارش قطعات و … استفاده می کنند.

برای اطلاعات از قیمت میکروسوئیچ صنعتی روی این لینک کلیک کنید…

یا با کلیک روی کلمه تماس ، با ما در ارتباط باشید…

همچنین میتوانید از طریق اینستاگرام از آخرین تخفیفات ما باخبر شوید ، کافیست روی این متن کلیک کنید

 

 

انواع میکروسوئیچ صنعتی ( قیمت میکروسوئیچ صنعتی )

میکروسوئیچ های صنعتی ( قیمت میکروسوئیچ صنعتی ) از جمله قطعات مورد نیاز در کارخانجات و مصارف صنعتی هستند. این قطعات یکی از انواع سوئیچ های قطع و وصل کننده در بین مدارهای الکتریکی هستند که کاربردهای زیادی در مصارف صنعتی و مخصوصا در تابلوهای کنترلی دارند.

این قطعه می توانند در سیستم های کنترلی و مدارهای فرمان نقش بسیار مهمی را ایفا کنند و از آنجایی که میکروسوئیچ های صنعتی دارای یک محرک می باشند تنها با فشردن آن، اهرمی را بلند می کند تا کنتاکت ها را به موقعیت مورد نیاز خود منتقل کند. میکروسوئیچ های صنعتی از نظر عملکرد، مشابه سایر میکروسوییچ ها عمل می کند. ممکن است برخی قطعات این دستگاه برای مصارف صنعتی دارای طول عمر بیشتری در مقایسه با سایر مدل های خود باشند.

 

 

میکروسوئیچ اهرمی ( قیمت میکروسوئیچ صنعتی )

میکروسوئیچ اهرمی شامل اجزای کلید محرک و ترکیبی از یک چرخ محوری همراه با یک دکمه فشار هستند. که مونتاژ محرک و حرکت آن هنگام تغییر وضعیت کلید، تغییر می کند.حرکت محرک در این کلید وضعیت rest  و در حالت اتصال معمولی کلید (NC) هستند و این در حالی است که حالت فعال در محرک فشار وجود داشته و کلید باز (NO) شود.

 

 

میکروسوئیچ فشاری یا قرقره ای ( قیمت میکروسوئیچ صنعتی )

در برخی از موارد جهت اعمال نیرو به شکل عمودی نیست و در این مواقع می توانید از میکروسوئیچ های صنعتی در نوع مدل فشاری یا قرقره ای استفاده کنید. قرقره متصل روی پیستون بخشی از نیروی غیر عمود را به نیروی عمود تبدیل کرده و سوئیچ عملکرد خود را آغاز می کند.

 

میکروسوئیچ غلطکی ( قیمت میکروسوئیچ صنعتی )

میکروسوئیچ های صنعتی و آن هم از نوع غلطکی یکی از ابزارهای کلیدزنی در صنعت برق به شمار می رود و کاربردهای بسیار متنوعی در صنعت برق دارند به طوری که ما همه روزه از قطعاتی استفاده می کنیم که میکروسوئیچ در آن ها به کار گرفته شده اند. میکروسوئیچ های صنعتی از نوع غلطکی در طیف وسیعی از مصارف برق صنعتی و در تنظیمات مختلف سوئیچ ، عملگرها و … کاربرد دارند.

 

 

مزایا و معایب میکروسوئیچ های صنعتی ( قیمت میکروسوئیچ صنعتی )

 

 

مزایا ( قیمت میکروسوئیچ صنعتی ) :

استفاده و عملکرد راحت و آسان برای همه  افراد مبتدی می باشد.
پوشش بادوام و مقاوم در محیط های صنعتی مختلف ازجمله صنعت خودروسازی و کارخانجات دارند.
عمر با دوام و طولانی دارند.
استفاده تز میکروسوئیچ صنعتی برای جریان های الکتریکی بالا و مقاومت خوب به نسبت سایر سنسورها می باشد.
مقاومت بسیار بالای آن ها در مقابل نویزها و جریان های الکتریکی و تداخل های رادیویی دارند.
نداشتن جریان نشتی و کارکرد آسان تیغه های NO و NC می باشد.

معمولاً کنتاکت های الکتریکی قدرتمندی دارند، بدین معنی است که می توانید از میکروسوئیچ های صنعتی برای تغییر مستقیم جریان بالاتر بدون نیاز به استفاده از رله کنترل ثانویه استفاده کرد.
مقاومت فیزیکی خوبی دارند و بنابراین در مکان های پرخطر قابل اعتماد هستند.
این قطعات مصرف برق کمی دارند و به اصطلاح کم مصرف هستند.
ولتاژ بسیارکمی دارند و در برابر نویز الکتریکی نیز مقاوم هستند.

 

معایب ( قیمت میکروسوئیچ صنعتی ) :

عمر کمتر کنتاکتورها به نسبت سنسورهای غیر تماسی می باشد.
اصطکاک و فرسودگی قطعات متحرک وجود دارد.
قابلیت استفاده از این قطعات در کلیه محیط های خانگی وجود ندارد.
این قطعات حسگرهای تماسی هستند، به این معنی که برای فعال شدن نیاز به تماس فیزیکی با هدف دارند.

دیدگاهتان را بنویسید ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن