The world studios_prev_ui

وبلاگ

میکروسوئیچ فشاری

XC-SD_520_CPODA2016143_1500x1500-1-300x300

یکی از انواع مختلف لیمیت میکروسوئیچ های موجود در سطح بازار، میکروسوئیچ فشاری است. این قطعه که از اولین مدل های میکروسوئیچ ها بوده با فشرده شدن توسط جسم خارجی عمل قطع و وصل کردن جریان برق را انجام می دهد. امروزه از میکروسوئیچ فشاری در صنایع مختلف از جمله صنایع رباتیک استفاده می شود و از دیگر کاربردهای آن می توان به استفاده بر روی قطعات مختلف کامپیوتر و لپ ها مانند مادربرد، ماوس، کیبورد و سایر قطعات فشاری اشاره کرد.

میکروسوئیچ های فشاری جزئی از میکروسوئیچ های تماسی هستند اما در میکروسوئیچ های مشابه، مانند سنسورهای مجاورتی القایی یا خازنی، یا سنسورهای فوتو الکتریک بدون نیاز به تماس با جسم می توانند عملکردی مشابه میکروسوئیچ های فشاری داشته باشند.البته میکروسوئیچ های فشاری نسبت به سنسورهای مجاورتی قادر به تحمل جریان های بالاتر و فعالیت های مکانیکی سنگین تری هستند و همچنین ساختار داخلی میکروسوئیچ های فشاری کاملا مشابه یک پوش باتن دوبل است و عموما دارای یک کنتاک NO (در حالت عادی باز) و همچنین دارای یک کنتاکت NC ( در حالت عادی بسته) دارند.

چنانچه اگر فشارهای حداکثر و نامی سیستم خود را می دانید که به شما کمک می‌کند میکروسوئیچ های فشاری را انتخاب کنید که مشخصات حداکثری را در پارامترهای عملیاتی مناسب برخوردار باشد. این مشخصات حداکثری شامل بازه فشار مازاد و مشخصات فشار مازاد می‌شود و از دیگر عواملی که باید در انتخاب میکروسوئیچ فشاری نظر گرفته شود، فشار جهش و یا خلاء است که می‌تواند روی عملکرد سوییچ فشاری تاثیرگذار باشد. ارتباط بین ست ‌پوینت و فشار سیستم، تاثیری مستقیم روی عملکرد و عمر مفید میکروسوئیچ فشاری دارد.

 

 

انواع میکرو سوئیچ‌های فشاری

رایج‌ ترین میکروسوئیچ های فشاری ، الکترومکانیکی و دیفرانسلی هستند که از یک عنصر حسگر و یک سوئیچ الکتریکی با عملکرد سریع و بی وقفه تشکیل شده‌اند. در این سوئیچ‌های فشاری می‌توان از انواع مختلف عناصر حسگر استفاده کرد، ولی این عنصرهای حسگر به گونه ای خصوصیات مشکل دارند و در اثر تغییرات در فشار فرآیند، حرکت می‌کنند و با حرکت خود، به صورت مستقیم در باز یا بسته شدن کانتکت‌های سوئیچ اثر می‌گذارند.

میکرو سوئیچ‌های فشاری دیفرانسیلی کمی متفاوت تر از میکرو سوئیچ‌های فشاری الکترومکانیکی هستند. این سوئیچ‌ها دو پورت فشار دارند که یکی برای سمت فشار پایین دیگری برای سمت فشار بالای فرآیند درسیال‌های فشار پایین و فشار بالا هر دو به یک عنصر حسگر فشار وارد می‌کنند. از آن‌جایی که سطح این عنصر حسگر در هر دو سمت یکسان است، هنگامی که فشار در دو سمت یکسان باشد، میکروسوئیچ فشاری در حالت تعادل قرار می‌گیرد.

با افزایش فشار در سمت فشار بالا، و یا کاهش فشار در سمت فشار پایین، پیستون به سمت بالا حرکت کرده و در یک اختلاف فشارمشخص، سوئیچ را فعال می‌کند. در ادامه به بررسی بیشتر انواع میکروسوئیچ های فشاری می پردازیم.

 

 

میکروسوئیچ‌های فشاری دیافراگمی

سوئیچ‌های فشاری دیافراگمی از یک دیافراگمی فلزی جوشکاری شده استفاده می‌کنند که به صورت مستقیم بر یک میکروسوئیچ با فشار تا 10.43 بار وعملکرد ناگهانی اثر می‌گذارد که نرخ چرخه پائین کمتراز25 چرخه بر دقیقه است.

میکروسوئیچ‌های فشاری دارای لوله بوردن

سوئیچ های فشاری که از یک لوله بوردن جوشکاری شده برای فعال کردن سوئیچ فشاری دارای عملکرد ناگهانی استفاده می‌شود.محدوده فشار این میکروسوئیچ 3.45 تا 1241.06 بار و همانند میکروسوئیچ های فشاری نرخ چرخه پایین آن ها کمتر از 25 چرخه بر دقیقه می باشد.

 

 

میکروسوئیچ‌های فشاری پیستون دیافراگمی از (پیستون آب‌بندی شده با حدیده)

یک میکروسوئیچ فشاری که دیافراگم بر یک پیستون اثر گذاشته و این پیستون سوئیچ عملکرد سریع را فعال می‌کند و محدوده فشار تا 110.32 می باشد که تعداد چرخه آن 2.5 ملیون چرخه می باشد.

میکروسوئیچ‌های فشاری پیستونی:

میکروسوئیچ های فشاری از یک پیستون که توسط اورینگی آب‌بندی شده تشکیل شده اند که بر سوئیچ فشار با عملکرد بسیار سریع اثر می‌گذارد و حداقل میزان تحمل فشار را تا 827.37 تحمل می کند.

 

 

میکروسوئیچ‌های فشاری در حالت جامد

در سال 1980، کمپانی بارکسدیل اولین میکروسوئیچ فشاری حالت جامد را رونمایی کرد. این قطعه یک سوئیچ، ساده و ترکیبی از یک سنسور استرین گیج متصل شده و مهار کننده سوئیچ است. امروزه، انواع مختلفی از میکروسوئیچ فشار درحالت جامد وجود دارند که بیش از چهار یا بیش‌تر نقطه سوئیچ، نمایشگر دیجیتال، سیگنال‌های خروجی آنالوگ و دیجیتال، و قابلیت برنامه‌ ریزی شدن کامل دارند.

در بسیاری از موارد، این سوئیچ‌ها فراتر از یک میکروسوئیچ ساده بوده و به عنوان یک کنترل کننده مدار باز عمل می‌کنند. در چنین حالتی، سوئیچ‌ها علاوه بر اتصال یا قطع مدار(های) سوئیچ فشار، سیگنال خروجی آنالوگ 4 تا 20 میلی‌آمپر یا سیگنال دیجیتال اداره می‌کند. این سیگنال آنالوگ می‌تواند به PLCها (کنترلرهای منطقی قابل برنامه‌نویسی)، DCSها (سیستم‌های کنترلی گسترده) و کامپیوترها فرستاده شود و یکی از مزیت اصلی آن‌ها عمر چرخه‌ی آن‌هاست. میکروسوئیچ‌های فشاری در حالت جامد معمولا عمرطولانی مدت و عملکردی 100تا میلیون چرخه را دارند.

 

 

اجزا اصلی تشکیل دهنده میکروسوئیچ فشاری

همانطور که میدانید میکروسوئیچ های فشاری کلید هایی هستند که دارای یک شاسی ریز می باشند که تا زمانی که این شاسی را بفشاریم کلید در وضعیت تغییر حالت است و زمانی که شاسی را رها کنیم در حالت هدایت کلید به شکل قبل باز میگردد.

اجزای اصلی تشکیل دهنده میکرو سوئیچ فشاری شامل میکروسوئیچ فشاری استاندارد ، اتصال ثابت برای دو موقعیت NC  وNO ،یک اتصال و مونتاژ متحرک ، نوار فلزی کششی ، نوار منحنی میکروسوئیچ فشاری می باشد که از طریق اهرم هایی ، هدف با آن برخورد می کند و هر میکروسوئیچ یک شاسی دارد که با برخورد جسم یا به عبارتی هدف با این شاسی، کنتاکت ها تغییر به خود وضعیت خواهند داد.عملگر ها در میکروسوئیچ های فشاری بخشی هستند که به اهرم متصل است و حرکت خطی، عمودی و یا دورانی اهرم را به تغییر وضعیت در کنتاکت ها تبدیل می کند.

بدنه میکروسوئیچ فشاری که شامل کنتاکت هاست و حالت آن توسط عملگرها کنترل می شود. پایانه های الکتریکی به کنتاکت های سوئیچ متصل شده و سیم ها را از طریق پیچ های پایانه به سوئیچ متصل می کنند.میکروسوییچ های فشاری اجزای الکتریکی بسیار متداولی هستند و تغییرات زیادی در طراحی آن ها وجود دارد.

برای اطلاعات از قیمت میکروسوئیچ روی این لینک کلیک کنید…

یا با کلیک روی کلمه تماس ، با ما در ارتباط باشید…

همچنین میتوانید از طریق اینستاگرام از آخرین تخفیفات ما باخبر شوید ، کافیست روی این متن کلیک کنید

 

 

میکرو سوئیچ فشاری استاندارد

میکروسوئیچ استاندارد یک میکروسوئیچ از نوع فشاری است که شکل ظاهری ساده و به شکل مستطیل و لبه دار می باشد و از سه نوار اتصال تشکیل شده. این سه نوار اتصال به پایه های com  و NO و NC وصل می شوند و حالت عادی باز و بسته را نشان می دهد و همچنین دو حفره مخالف هم و به صورت مورب برای نصب راحت تر میکروسوییچ در هر سطحی که می خواهیم روی قطعه وجود دارد. این حفره ها در کنار نوار اتصال خروجی قرار دارند و همین امر باعث لحیم کاری راحت در سیم ها می شود.

در رابطه با ساختار داخلی این قطعات می توان گفت که شامل یک اتصال ثابت برای موقعیت های NO و NC، یک اتصال متحرک و مونتاژ اتصال متحرک است. نوار اتصال به زمین میکروسوییچ به شکل پله ای است و بقیه قسمت های مونتاژ اتصالات متحرک را نگه می دارند.

نوار منحنی میکروسوییچ در قسمت زیر اجزای متحرک قرار دارد که انتهای آن به نوار اتصال زمین و قسمت دیگر به نوار اتصال متحرک می چسبد.در دهانه ی میکروسوئیچ فشاری، قسمت های مختلفی از ساختار داخلی آن قابل مشاهده است.

 

 

نوار فلزی کششی

اتصال متحرک میکرو سوئیچ فشاری برای ارتباط با هر دو اتصال خروجی ، بر روی هر دو سمت سوئیچ به صورت برآمده هستند. نوار فلزی کششی در بخش خارجی ساختار اتصال متحرک، یک نوار فلزی است که به شکل U معکوس شده است، که از سمت خودش کشیده شده است.

این نوار فلزی کششی ، نیروی محرک را به اتصال متحرک انتقال می دهد، و سپس آن را به حالت استراحت  باز می گرداند و پس از آن اعمال نیرو، از محرک برداشته می شود و عملکردی مشابه یک فنر را انجام می دهد، این نوار فلزی است که ضربه ی آنی و سریع در میکرو سوئیچ فشاری ایجاد می کند.همانطور که در قسمت بالاتر نیز گفته شد بخش خارجی میکروسوئیچ فشاری دارای یک اتصال متحرک و یک نوار فلزی است که بشکل U معکوس شده است، که از سمت خودش کشیده شده است.

 

 

نوار اتصال متداول میکروسوئیچ فشاری

نوار اتصال متداول میکروسوئیچ فشاری ، قسمتی از قسمت های بالایی اتصال، بین مولدها در پایه پلاستیکی ثابت گفته می شود که برخی بعضی از بخش های پایینی به عنوان یک نوار اتصال ظاهر می شود و تعدادی از بخش ها بر روی صفحه بریده شده اند تا دیگر قسمت های اتصال متحرک را به یکدیگر چسبانده شوند.

 

 

نوار منحنی میکروسوئیچ فشاری

نوار منحنی میکروسوئیچ فشاری که در قسمت زیرین اجزای محرک قرار داده شده است در انتهای این نوار، در بخش برش نوار اتصال زمین قرار می گیرد و انتهای دیگر آن در بخش برش نوار اتصال متحرک قرار می گیرد.

وظیفه این نوار انتقال نیرویی است که توسط محرک به سمت اتصال متحرک، حرکت می کند. پس از این انتقال، اتصال در بین کلیه بخش های میکروسوئییچ فشاری برقرار شده و کلید در حالت NO قرار می گیرد. به محض اینکه نیروی محرک آزاد می شود، اتصال متحرک به علت وجود نیروی کششی نوار کشش در حالت استراحت قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن